Του Νίκου Κατσιμπέρη, CEO & αντιπροέδρου της NAK Katsiberis

Τεράστιες φυσικές καταστροφές, ιλιγγιώδεις αποζημιώσεις και ιστορίες ανθρώπων που ξαναγεννιούνται από τις «στάχτες» τους. Οι απολογισμοί μετά  από τέτοια γεγονότα είναι σοκαριστικοί, διδακτικοί και ταυτόχρονα «γεννούν» ελπίδα. Το ίδιο ισχύει και σήμερα έναν χρόνο μετά την κακοκαιρία Daniel και το επιστέγασμα της, τον Elias.  Μια σειρά από γεγονότα που επηρέασαν άμεσα και έμμεσα όλη τη χώρα και προκάλεσαν σοβαρές οικονομικές ζημίες, αποδεικνύουν γιατί είναι τόσο απαραίτητη η  ασφαλιστική συνείδηση και γίνονται βάση για την καλλιέργειά της.

Η ασφάλιση συνήθως δεν κατέχει τη θέση που της αξίζει στον προγραμματισμό μιας επιχείρησης: ενώ οφείλει να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος κάθε Σχεδίου Επιχειρησιακής Συνέχειας (Business Continuity Plan) κι όχι μια συμπληρωματική ενέργεια, αυτό δεν συμβαίνει πάντοτε. Η αναγκαιότητα της ασφάλισης δεν προκύπτει μόνο από την αποζημίωση μετά την καταστροφή. Όταν η διαχείριση ρίσκου εφαρμόζεται σε όλο το φάσμα της δραστηριότητας μιας επιχείρησης, η ανάκαμψη μετά από δυσμενή γεγονότα γίνεται μια βατή, χαρτογραφημένη πορεία.

Οι πλημμύρες στη Θεσσαλία δεν κατέστρεψαν μόνο υποδομές, καλλιέργειες, παραγωγικές μονάδες και εμπορεύματα. Διαταράχθηκαν  εμπορικές σχέσεις, δραστηριότητες και πλάνα ανάπτυξης. Η ετοιμότητα όμως ορισμένων επιχειρήσεων απέναντι στο άγνωστο ήταν που τις κράτησε ζωντανές. Πελάτες της NAK Katsiberis του κλάδου της ασφάλισης πιστώσεων είναι μεταξύ των επιχειρήσεων αυτών. Οι καταστροφές που προκάλεσε ο Daniel στις εγκαταστάσεις τους ήταν εκτεταμένες και η παραγωγική διαδικασία τους περιορίστηκε σημαντικά το πρώτο διάστημα. Την επομένη των καταστροφών, παράλληλα με όλες τις διαδικασίες αποκατάστασης της μονάδας, ενεργοποιήθηκε και η ομάδα μας.  Ενημερώθηκαν άμεσα οι συνεργαζόμενες ασφαλιστικές εταιρείες πιστώσεων για τις επιπτώσεις της κακοκαιρίας στις ασφαλισμένες επιχειρήσεις, το ύψος των εκτιμώμενων ζημιών, αλλά και τα  καταρτισμένα πλάνα αποκατάστασης.

Σε διαρκή συνεργασία με τις ασφαλιστικές, καταφέραμε να διατηρήσουμε την ισχυρή πιστοληπτική θέση των επιχειρήσεων, αποφεύγοντας τυχόν αναγγελίες ζημίας και λειτουργώντας προληπτικά. Ουσιαστικά, η ασφάλισή τους λειτούργησε ως εργαλείο ανάκαμψης: η κουλτούρα τους και η συστηματική τους προσέγγιση απέναντι στη διαχείριση ρίσκου συνετέλεσε στην εξασφάλιση της έμπρακτης στήριξης των ασφαλιστικών εταιρειών.  Οι οφειλόμενες αποζημιώσεις αλλά και τα bonus τους καταβλήθηκαν έως και επτά μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο, για την ενίσχυση της ρευστότητάς τους. Μέχρι τις αρχές του 2024 είχε επιτευχθεί η επιστροφή στην κανονικότητα.

Μέσα από την προληπτική δράση και την ασφάλιση μπόρεσαν οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν μια δυσμενή κατάσταση και να ανακάμψουν, ακολουθώντας την ασφαλή διαδρομή προς το μέλλον τους. Αυτή η διαδρομή είναι διαφορετική για κάθε επιχείρηση. Θα πρέπει να τη χαράξει η καθεμιά έχοντας στο πλευρό της τους κατάλληλους συνεργάτες, ώστε να μπορεί να εξελίσσεται, να δραστηριοποιείται απρόσκοπτα απέναντι σε κάθε πρόκληση.